Reisdag 13 - Treinreis naar Ella

6 augustus 2018 - Ella, Sri Lanka

Vandaag stonden we na een wat onrustige jungle nacht onder onze klamboes weer vroeg op. Na een redelijk sober ontbijt gingen we weer op weg. Via een prachtige bergroute door de groene theeplantages en prachtige natuur, kwamen we aan in Hattem.  Een redelijk klein bergdorp, waar de trein vanuit Kandy met een half uur vertraging arriveerde.

De eerste en tweede klas tickets waren er niet meer dus we 'zaten'  3e klas. We moesten ons in de al propvolle trein duwen en stonden op de overloop. De coupé was knatschvol. Vol goede moed zochten we houvast in de hoop dat we bij een later station vast wel een zitplaats zouden scoren. Helaas dat gebeurde niet. Er kwamen meer mensen bij dan dat er uitstapten. De route tussen Kandy en Ella staat in de top 10 van 's werelds mooiste treinreizen vandaar dat ik dezelfde geboekt. Vanuit de deuropening zagen we het prachtige lanschap door de bergen voorbij zoeken,  maar het zicht was soms beperkt. De laatste 45 minuten van de 4 uur durende treinreis kregen we iets meer ruimte en konden Tim en Sam zelfs ff op de meest favoriete plek in de deur zitten. Waarbij je moet opletten om in tunnels en door de begroeiing niet geraakt te worden.

Na 4 uur kwamen we aan in Ella een klein toeristisch bergdorp, waar de trein leegstroomde. De ervaring was niet helemaal zoals ik gehoopt hadden maar wel echt lokaal tussen de singhalese bevolking. Ons hotel hadden we snel bereikt. Het is eenvoudig, maar heeft een geweldig uitzicht op de groene bergen (Zion's rock). Het heet niet voor niks Zion's view. En t zwembad is net 3 dagen geleden geopend. Maar als we het uitzicht vanaf ons eigen terras zien inclusief hangmat en schommelstoel, gaan we meteen in de relaxstand. We hebben honger dus bestellen wat lekkere snacks (frites, kipnuggets en loempia's) dat smaakt goed. Dan lekker lezen, filmpjes kijken en luieren, maar vooral van het uitzicht genieten. Sarath komt nog ff langs om samen een biertje te drinken. Gezellig. Dan lekker douchen en zoeten fijn slapen, want morgen gaan we wandelen.

Weer een mooie dag en we zijn al over de helft. Het gaat veel te snel ...

Dikke knuffel voor iedereen die dit leest 😘

1. Tjitte:
    😍😍😍
  2. Denise:
    6 augustus 2018
    Wederom geweldig. Zo leuk jullie verhalen en ervaringen te lezen. Jammer dat jullie al over de helft zitten, maar voor onze thuisblijvers heel fijn want we missen jullie. Dikke kus oet Mestreech
  3. Renée:
    ❤️❤️❤️❤️