Reisdag 20 - Via Galle naar Colombo

13 augustus 2018 - Colombo, Sri Lanka

En dan is toch echt onze laatste dag aangebroken. We vertrekken na het ontbijt voor een lange reis naar Colombo met n omweg via Galle. Dit zit niet in het programma maar wil ik toch graag zien.

Qua kilometers is de afstand niet zo enorm groot maar met het verkeer en de wegen hier zullen we toch lang onderweg zijn. Op een aantal plekken stoppen we om foto's te maken. Als we in Galle zijn lopen we een tijd rond bij het fort dat de Nederlanders hier hebben gebouwd. Mooi om te zien. Dan rijden we maar de woonplaats van Sarath waar we voor de laatste keer lunchen met de voeten in het zand en uitzicht op zee.

We kopen nog wat souvenirs en rijden verder. Pas aan het einde van de middag zijn we in Colombo. Wat n chaos en drukte. We douchen en lopen even wat rond voordat we gaan eten in het hotel. We evalueren. Tim vond het snorkelen het leukste en het stomste vond hij de treinreis naar Ella. Sam vond alles leuk en het stomste vond hij fat hij moest spugen in de auto. Ik vond ook bijna alles leuk vooral de prachtige natuur en cultuur. Het stomste vond ik de verkeerschaos en het toeteren in de steden.

Met een rugzak vol aan mooie en bijzondere ervaringen en herinneringen gaan we morgen terug naar huis. En daar kijken we ook alle 3 naar uit ❤ Wat hebben we genoten samen van dr prachtige land en de fijne mensen 😀