Reisdag 4 - Naar Sigiriya

28 juli 2018 - Sigiriya, Sri Lanka

Gisteravond hebben we de bijzondere ceremonie voor de dood van de zoon van de hoteleigenaren mogen bijwonen. Er waren zo'n 150 gasten uitgenodigd die vanaf 20.00 uur binnen druppelden. Iedereen volledig in het wit gekleed. Eerst at iedereen bij een groot buffet, wij ook. We overhandigden de koekjes die we op aanraden van Sarath hadden gekocht als geschenk. Daarna gingen we naar beneden buiten bij het zwembad op de witte stoelen zitten wachten. Binnen was een soort altaar en minitempel gebouwd voor de monikken. Rond 22.00 werden de bloemen klaargezet, de loper uitgelegd en de kaarsen aangestoken. Toen arriveerden de 15 monikken in leeftijd variërend van 60 tot 8 jaar schatten wij. Via een live verbinding konden we buiten op een scherm de rituelen van de ceremonie binnen volgen. Het was indrukwekkend maar voor ons ook niet te volgen. Na een tijdje zijn we naar onze kamer gegaan om te slapen. Dat lukte niet zo goed want de ceremonie ging door (inclusief de live muziek tussen de gebeden door) tot 8.00 uur de volgende ochtend toen de monikken weer vertrokken.

Om die zelfde tijd werden wij opgehaald door Sarath voor onze eerste echte reisdag. De eigenaren kwamen persoonlijk en met kussen afscheid nemen; wat een lieve mensen!

Na 3,5 uur rijden op een drukke chaotische weg kwamen we bij een toeristisch restaurant aan voor de lunch check in buffet vorm. Rijst metverschillende  curry's 😃 na de lunch was het nog 10 minuten rijden naar (Sigirya) Lion's Rock. Deze staat op de wereld erfgoedlijst van Unesco. Het zijn de overblijfselen van een paleis op een rots 600 meter boven zeespiegel, 1200 trappen omhoog.

1. Tjitte:
    28 juli 2018
    Wat leuk om te lezen en wat fijn om de foto’s te zien. Enjoy! 😘❤️
  2. Renée:
    28 juli 2018