Reisdag 17 - Rustdag... toch weer niet 🐊

10 augustus 2018

Na een heerlijke nacht, gaan Sam en ik eerst bij Whiskey Point kijken hoe Sarath, Sven en Kira aan het surfen zijn. Ze zijn al om 7.00 uur begonnen. We zitten een tijd lekker op t strand naar alle surfers te kijken. De zon brand al aardig dus snel naar de schaduw. We lopen terug en gaan samen met Tim lekker ontbijten.

Sarath vraagt of we zin hebben om mee te gaan naar zijn stuk land dat hij ooit gekocht heeft met de bedoeling er ooit iets toeristisch te bouwen. De jongens hebben geen zin, ik ga wel mee. Op een rustige weg vraagt hij of ik wil rijden. Ja natuurlijk! Ff wennen want het is links en alles zit met andersom, maar het is n automaat dus dat is makkelijk. Heerlijk om zelf weer 'in control' te zijn. 😀

Dan kijken we even bij zijn land wat droog is maar wel aan een prachtig stuk niet toeristisch strand ligt. We rijden om een meer heen en gaan de pinnen en naar een supermarkt. Dan gaan we krokodillen kijken. We kruipen door struiken en kunnen een hele grote op de lever van achter benaderen. Super ruig maar ook een beetje eng. Dan gaan we weer terug naar het hotel.

Ik lunch met de jongens en dan relaxen we even. Om 16.00 uur worden we samen met Bart en Sven naar het startpunt van een lagune safari gebracht. Dit hebben we zelf via sarath geregeld. Kira is ziek dus zij en Anouka blijven in het hotel. Jammer. We zitten op een soort platform tussen 2 kano's in. Met 2 peddelaars achterop dus heerlijk rustig. We zien al vrij snel 3 olifanten op de oever staan. Zo mooi! Dan varen we verder. We zien heel veel vogels en springende vissen. De pendelaars laten de jongens zien je met een soort bonen die la gs de kant groeien 'kogels' kunt gooien. Dat vinden ze wel leuk natuurlijk. Dus er wordt druk gegooid 😁
Dan zien we 2 boten ergens stil liggen. Daar moet iets te zien zijn... We naderen en zien in de verte een hele grote krokodil zwemmen. De andere boten gaan al snel weg. Gelukkig gaan onze gidsen het zijriviertje in achter de krokodil aan. We moeten muisstil zijn. We naderen hem maar op een gegeven moment gaat hij onder water. Jammer. Over de mooie lagune varen we langzaam terug en we genieten van de prachtige natuur en de stilte.

Eenmaal terug bij het hotel gaan we lekker douchen. Het was vandaag bloedheet. Sam voelt zich niet zo lekker en heeft geen honger, waarschijnlijk door de hitte. Tim en ik gaan eten. Onze laatste avond op deze plek waar we ons echt thuis voelen en leuke mensen hebben ontmoet. Dan nog even lezen en om 22.00 uur duiken we ons bed in. Sarath gaat nog naar het wekelijkse feest bij de beach club naast ons hotel, maar ik ga slapen ipv feesten.

Morgen weer een reisdag...