Reisdag 16 - Surfles in Arugam bay ๐Ÿ„โ€โ™€๏ธ

9 augustus 2018 - Kitulgala, Sri Lanka

Na een heerlijke nacht slapen met t geluid van de golven op de achtergrond, staan we op om te ontbijten. Om 9.00 uur worden we met nog 2 NL families naar Arumgam Bay gebracht voor de surfles.

We krijgen allemaal een board en een t-shirt aan. Dan begint de les. Eerst op het droge en dan blijkt al hoe moeilijk het is om in 1 sprong op je board te komen vanuit ligstand. Dat belooft wat in het water ๐Ÿ˜‰

Dan mogen we het water in. Er zijn 4 instructeurs in het water die telkens iemand begeleiden. De eerste keren is het helemaal niks, zelfs evenwicht bewaren liggend op het board lukt me nauwelijks. Maar op een gegeven moment lukt het me om 1x een golf te pakken. Dat is n super gevoel ๐Ÿ˜€ Tim gaat ook goed en Sam lukt het ook. Super leuk om te doen maar na een uur in het water ben je helemaal kapot.

Samen met de familie uit Nijmegen blijven we nog wat hangen en kijken voordat we terug gaan naar ons huisje. De jongens hebben allebei een rode uitslag op de binnenkant van hun bovenbenen. Dit doet enorm pijn. Het is een uitslag door het zout in de oceaan. We lunchen en luieren en zwemmen lekker.
Om 16.00 uur hebben we met de familie uit Nijmegen afgesproken om nig ns te gaan surfen onder begeleiding van Sarath. We huren boards en gaan weer. Ik probeer nog 1x maar ben nog moe. De jongens hebben enorme last van hun uitslag dus die houden het ook snel voor gezien. Kira en Sven gaan goed en krijgen vanalles geleerd.

Dan lekker douchen. We gaan samen met Sarath en het andere gezin eten bij de beach club iets verderop. Ik neem de rum mee die ik heb gekocht die we mixen met cola. Lekker. We hebben een gezellige avond vooral als de stroom 3x uitvalt en we in het zand zitten te eten bij kaarslicht ๐Ÿ˜Š Toeval bestaat niet, want Anouka blijkt een middelbare school vriendin van Ans Netjes te zijn.

Dan gaan we moe maar voldaan naar bed.

Fotoโ€™s

1. Lotta & Roger:
    Wow! Super gaaf!
  2. Daniรซlle:
    Ziet er goed uit!!
  3. Omi en Opi:
    10 augustus 2018
    Gaaf man wat een acties. Dat wordt een dakrekje kopen en surfplanken voor de volgende vakanties.