Reisdag 2 - Aankomst in Colombo

26 juli 2018 - Negombo, Sri Lanka

De reis verliep goed. Eerst 6 uur naar Dubai in een tweede Airbus super luxe. Dus films gekeken en spelletjes gedaan. Helaas weinig geslapen. Het eten wasmachine prima.

In Dubai haddendum we 2 uur om over te stappen. Wat n mega luxe en mooi vliegveld. Verantwoord ontbeten bij MC Donald. 😉

Toen nog 4 uur met n half uur vertraging van Dubai naar Colombo. Weer wat hangen en filmpje kijken. Op een gegeven moment weet je niet meer hoe je moet zitten...

En ei delijk kwamen we dan in Colombo aan. Warm en druk. We worden na de bagage meteen opgevangen door een meneer die ons de pinautomaat en balie voor de simkaart wijst. Super makkelijk. Daarna bracht hij ons naar onze chauffeur Sarath.  Een  35-jarige surf- en duikleraar die door n ongeval met zn oor een tijd niet mag lesgeven. Hij rijdt voorzichtig in de wirwar war van auto's,  bussen, tuk tuks en motoren aan de linkerkant. Hij lijkt ons gezellig en belooft er alles aan te doen om ons n geweldige vakantie te bezorgen.

Om ongeveer 16.00 uur komen we aan in ons eerste hotel: Suriya Arana. Een mooi hotel met n klein zwembad in een woonwijk van Negombo zo'n 25 minuten ten Noorden van Colombo. De eigenaresse heet ook Judith dus dat schept meteen een band. We wisselen van kamer omdat ze de grote familie kamer morgen nodig heeft voor de vijfde plechtigheid ter nagedachtenisaan haar overleden zoon. Omdat we zo flexibel zijn om te wisselen en omdat ik maar meteen n potje met haar mee huil, nodigt ze ons uit om bij de plechtigheid aanwezig te zijn en mee te eten. We gaan het morgen zien.

Net lekker gezwommen en geducht.  Om 20.00 uur komt onze chauffeur ons naar een eettentje brengen. Tot nog toe superlieve mensen 😍

Nu hebben we honger en dan gaan we heerlijk slapen!

1. Sacha:
    27 juli 2018
    Vlogen jullie via Cuba??? Ik denk een auto correctie fout van je telefoon ;-) ziet er fantastisch uit en meteen alweer bijzondere contacten gelegd door je spontane persoonlijkheid! Wat ben je toch een heerlijk mens! Genieten allemaal he