Reisdag 3 - Negombo

27 juli 2018 - Negombo, Sri Lanka

Het eten gisteravond was super. We zaten bij een trendy restaurant dat officieel nog niet open was: tuk tuk wine and dine. En we aten onze eerste Singalese curry. Dat smaakte naar meer. De tafels waren gemaakt van oude tuk tuks, de loungesets van pallets en de hotelkamers hadden een badkamer van cement. Helemaal mijn stijl. 😁 We kregen een rondleiding van de eigenaar en moesten op de foto als eerste gasten. Om 22 uur lagen we moe maar voldaan in bed.

Na een goede nacht gaat om 7.00 uur de wekker. We staan op ontbijten en om 8.00 uur haalt Sarath (onze chauffeur) ons op. We gaan vissen in de lagune van de oceaan. Het is druk in het kanaal richting de lagune. Vissers zijn druk in de weer met hun boten, netten en vangst. Eenmaal op het water waait het lekker. Verder is het bewolkt wat niet erg is anders zou het nog benauwder zijn.

Ergens in de lagune gaan we voor anker en krijgen we een hengel. Sam is de enige die een klein visje vangt. We gooien hem terug tot blijdschap van Sarath die overtuigd vegetarisch is. Na het vissen varen we nog rond langs de mangroven waar we ook aapjes, vogels en een grote vraag zien. Dan gaan we alweer terug. Waar op de veranda thee en koekjes klaar staan.

We rijden door naar de vismarkt waar de jongens onder de de indruk zijn van de stank en de drukte. Sarath dingt voor ons af op een grote vis en grote garnalen. Dat nemen we mee naar Reggie's guesthouse waar ze het voor ons klaar maken. Het guesthouse ligt aan het strand en het is n mooie plek maar nu heel rustig vanwege het regenseizoen. Dat geldt voor de hele westkust in dit seizoen. De oostkust zal een stuk drukker zijn want daar is nu het droge seizoen.

We relaxen lekker tot de vis en gamba's komen. Het ziet er geweldig uit en smaakt top. Zo vers en lekker gemaakt.

Na deze heerlijke lunch reden we terug naar ons hotel om te zwemmen en ontspannen. De voorbereidingen voor de ceremonie van vanavond zijn in volle gang. Buiten worden overal lampjes op gehangen, alles wordt gepoetst, de cateraars bereiden het eten en overal worden stoelen met witte hoezen neer gezet. We zijn benieuwd hoe het straks is. De andere gasten in het hotel zijn ook uitgenodigd. Wordt vervolg...

1. Denise:
    27 juli 2018
    Wow dat ziet er toch geweldig en jaloersmakend uit.....Geniet lekker lieverds. Dikke kus
  2. Omi en Opi:
    27 juli 2018
    Helemaal te gek. We genieten mee!
  3. Daniëlle:
    27 juli 2018
    Zo leuk om jullie reis te volgen. Geniet met z’n drietjes!! Dikke kus
  4. Valentijn en Yvonne:
    27 juli 2018
    Ziet er mooi uit. Zo te horen zijn het vriendelijke en gastvrije mensen. Leuk om mee te genieten van jullie reis. Proost lieverd ik ga nu ook genieten van mijn vakantie knuffxx
  5. Lotta & Roger:
    27 juli 2018
    Dat klinkt goed allemaal en eten ziet er goed uit! Typisch Tim en Sam met zo’n vishengel ;) Enjoy!