Reisdag 6 - Rustdag of toch niet...

30 juli 2018 - Pigeon Island National Park, Sri Lanka

Vandaag was eigenlijk als rustdag gepland en hoewel we daar ook wel behoefte hebben (want het reizen is best vermoeiend), zitten we ook in de buurt van Pigeon Island. Dit is de mooiste plek van Sri Lanka om te snorkelen/duiken. En Tim wilt dit heel graag doen. Sam wil heel graag bij het hotel blijven. Dus na overleg met Mo van de receptie die belooft goed op Sam te passen 😉 vertrekken Tim en ik met Sarath naar Trincomalee.

Dit is zo'n 1,5 uur rijden. We komen nu in Noord Sri Lanka en dat is te merken. Het is hierdunner bevolkt er wonen veel Tamils en moslims. Dus veel Hindoe tempels en moskeeën waar we tot nog toe boeddhistische tempels en christelijke kerken zagen. Ook passeren we veel militaire check points, de oorlog is nog aanwezig. Hier zijn ook de grootste rijstvelden en het grootste meer van het land. Verder veel koeien, buffels en natuurlijk honden en apen.

In Nilaveli kunnen we bij n vriend van Sarath gratis flippers lenen. Duikbrillen en snorkels hebben we zelf. Met een speedboot gaan we naar Pigeon Island. Aangekomen gaan we meteen aan de gang. Het is ff wennen maar dan hebben we de slagroom te pakken en Sarath kent de juiste plekken en wijst ons op vanalles. Alle tropische vissen die we alleen kennen van een aquarium zien we hier live rond zwemmen. Ook het koraal is mooi. Als we aan de andere kant gaan is het koraal nog mooier en kleurrijker. Maar de knaller is dat we een enorme schildpad zien en aaien. En dat we zo'n 6 haaien zien. Eentje zwemt gewoon onder ons door en t zijn geen kleintjes... Gelukkig zijn ze ongevaarlijk want het zijn vegetarische rifhaaien. Na zo'n 2,5 uur op het eiland zijn we moe en hongerig. We gaan terug naar het vasteland. We lunchen bij de beachclub that's why. Wat een naam 😁 Dan rijden we terug naar Sam. Onderweg bel ik hem even op en hij is zich een beetje aan het vervelen. Gelukkig heeft Mo hem drinken gegeven en in de gaten gehouden 😀

Als we terug zijn, nemen we nog een duik in het zwembad. Dan gaan we douchen, onze tassen pakken en lekker eten. Als we terug komen zit er een kikkertje op de badkamer. Gelukkig is hij snel gevangen. We kunnen rustig slapen. Morgen verkassen we na 3 nachten naar de volgende plek.

1. Lotta & Roger:
    1 augustus 2018
    Wow! Ziet er super gaaf uit!
  2. Sacha:
    1 augustus 2018
    Wat een geweldige reis Juut!!!