Reisdag 11 - Kandy & verjaardag Tim ❤

4 augustus 2018 - Kandy, Sri Lanka

Vandaag is Tim 16 jaar. Time flies. We staan vroeg op zingen voor Tim en gaan ontbijten. Meteen daarna gaan we op pad. Eerst gaan we naar de botanische tuin. Dit is de grootste van de wereld. Het is erg mooi en we lopen een tijd rond. Vooral de enorme bamboes zijn geweldig.

Na de tuin gaan we naar een heel groot boedha beeld dat op een hele stijle helling ligt. De auto redt het maar net.

Dan lunchen we in de stad. Het is een drukte van jewelste. Vooral het verkeer is ongelofelijk chaotisch. Daarna bezoeken we de tempel van de tand. Dit is het heiligdom voor alle boedhisten want de legende gaat dat hier de tand van Budha ligt. Iedereen is in hst wit en brengt offers mee. Schouders en knieën zijn bedekt en de schoenen moeten uit. We passeren het hoofdaltaar waar honderden singalesen zitten te bidden. Daarna gaan we verder in het museum. We mogen helaas geen foto's maken.

Als we moe gekeken en gelopen zijn, gaan we ergens n lassie drinken en rusten we op n bankje bij het meer even uit. Dan gaan we naar een dans show met traditionele singhalese dansers en vuurlopers. Leuk om te zien.

Moe maar voldaan keren we terug in het hotel. Nu ff douchen, relaxen en tassen pakken. Want morgen verkassen we alweer. En wordt Sammieboy 14 jaar ❤

1. Lotta & Roger:
    4 augustus 2018
    Happy birthday Tim!!
  2. Omi en Opi:
    4 augustus 2018
    Tim van harte gefeliciteerd en een dikke knuffel van Omi en Opi!
  3. Juut:
    7 augustus 2018