Reisdag 12 - Kithulgala en verjaardag Sam ❤

5 augustus 2018 - Kitulgala, Sri Lanka

Vanmorgen moesten we vroeg opstaan. Eerst kreeg Sam een dikke verjaardagsknuffel. We gingen naar beneden om te onbijten en toen hadden het hotel een verrassing voor Tim en Sam. Ze hadden een verjaardagstaart voor hen gemaakt. Een van de hotelmedewerkers zong ook nog happy birthday. Na het uit checken, gingen we op pad.

Via een super mooie route door de groene heuvels en door kleine dorpen, kwamen we aan bij een oude theefabriek uit 1930. We krijgen een rondleiding en uitleg over hoe ze zwarte en groene thee maken. Daarna volgt een thee proeverij van wit, goud,, via groen naar zwarte thee. Met als doel natuurlijk dat we iets kopen.

Daarna vervolgen we onze weg en zien we de echte theeplantages. Het is prachtig hier. Wat een mooie natuur!  Dan komen we aan bij het rafters resort. Een oud Engels aandoend koloniaal landhuis met daaromheen jungle huizen langs de rivier. Ik waan me meteen weer in Suriname. Hier zit ik liever dan in zo'n luxe resort. Midden in de natuur.

Waarschijnlijk houdt het geluid van de stromende rivier ons vannacht wakker 😉

Als we geluncht hebben, gaan we met de eigenaar in de oude jeep met de boot bovenop het dak stroomopwaarts. De rit op zich is al een belevenis. Dan dalen we via stijlen trappen af naar beneden. We zitten samen met een gezin ui Brabant met 2 dochters in de raft. We krijgen uitleg en starten. Bij de eerste versnelling zijn we al kletsnat. De route heeft 7 versnellingen en is ongeveer 7 kilometer. Het is super leuk om te doen en de natuur is prachtig! We genieten. Bij n rustig stuk springen we allemaal in het water en drijven een stuk. De rust van de natuur is zalig.

Veel te snel zijn we weer terug bij ons resort. We douchen en trekken warme kleren aan, dan lekker relaxen, lezen, spelletjes doen. Ik drink n biertje met Sarath. Dan eten we. Sam gaat wel 3x terug voor het toetje: ijs 😁

Zoeten lekker op tijd erin want morgen gaan we hier alweer weg. Helaas. Dit is een plek war we wel iets langer hadden willen blijven. De foto's volgen zo meteen.

1. Daniëlle:
    5 augustus 2018
    Wat een speciale verjaardagen Tim en Sam!! Die vergeten jullie nooit meer. Dikke kus
  2. Omi en Opi:
    5 augustus 2018
    Hallo Sammiboy hartstikke gefeliciteerd wat een mooie verjaardagen hebben jullie zo. ben wel jaloers! Dikke knuffels en kussen.
  3. Juut:
    7 augustus 2018